02 بهمن 1396 - 9:31
شناسه خبر: 6747
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
استفاده از ظرفیت نمایشگاه برای نفوذ در بازارهای منطقه
خبرگزاری ایرنا
سیدمحمدرضا مرتضوی تاکید کرد: باید بستری در کشور فراهم کرد تا بزرگان صنایع آرد و نان جهان برای حضور در بازار جذاب و پر پتانسیل کشورمان به ایران سفر کنند تا بتوان از حداکثر توانمندی آنها بهره برداری کرد.
وی با اشاره به وجود حدود 90 هزار واحد نانوایی در کشور، بازار موجود آرد و نان داخل را نیازمند بهبود شیوه های تولید، تغییر سیستم ها، استفاده از ابزارهای مدرن و تجهیزات نوین فروشگاهی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با پتانسیل این نمایشگاه بتوان سهم و نقش بیشتری در بازار کشورهای همسایه و اطراف داشته باشیم.
مرتضوی با اشاره به مصرف سالیانه 20 میلیون تنی آرد کشور و در مقابل تولید داخلی 11 میلیون تنی، یادآوری کرد: در حالی که بهترین کارخانجات آرد و ماکارونی منطقه در کشورمان وجود دارد، باید بتوانیم استفاده بهتری از بازار کشورهای همسایه داشته باشیم.
وی همچنین به سهم حدود 12 درصدی ایران در بازار بزرگ عراق اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا سهم مان در این بازار به 50 تا 60 درصد افزایش یابد.
به گفته این مقام صنفی، ایران در زمینه صنعت ماشین سازی نان های تخت از تجربه ارزشمندی در جهان برخوردار است و می تواند ماشین آلات با استانداردهای بین المللی تولید کند، حتی در زمینه ساخت ماشین آلات نان حجیم نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.
وی تصریح کرد: رقیب اصلی ایران در منطقه، کشور ترکیه است که در سال های گذشته با حرفه ای گری در بازاریابی توانسته در بازارهای اطراف به خوبی نفوذ کند.
همچنین رئیس هیات مدیره انجمن نان های سنتی ایران در این نشست گفت: نمایشگاه بین المللی آرد و نان تهران موسوم به آیبکس (Ibex) در 11 دوره گذشته با فراز و نشیب های فروانی بویژه متاثر از تحریم ها رو به رو شد، اما با استفاده از ظرفیت این نمایشگاه می توان به رشد و توسعه صنعت آرد و نان کشور امیدوار بود.
«مهدی خان محمدی» با اشاره به اینکه نگاه کلی ما به نمایشگاه ها همواره یکطرفه بوده و بطور مثال انتظار داریم خارجی ها فناوری و ماشین آلات به کشورمان بیاورند، تصریح کرد: در نمایشگاه آینده به دنبال ارائه دانش، فناوری و ماشین آلات خود در کشورهای همسایه و اطراف و جمعیت بیش از 400 میلیون نفری آنها هستیم.
در این نشست، «اولریخ کرومر» - Krumer - رئیس هیات مدیره شرکت مسه اشتوتگارت از آمادگی کامل این شرکت برای ورود به بازار ایران همراه با همه شرکای بین المللی خود خبر داد.
همچنین، «برنارد مولر» - Muller – نائب رئیس هیات مدیره شرکت مسه اشتوتگارت بیان داشت: انتظار داریم با حضور در ایران، بتدریج در بازار کشورهای مشابه ایران نیز نفوذ کرده و به تولید، اشتغالزایی و صادرات بپردازیم.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان اول تا چهارم آذر ماه سال 97 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.